En underbar helg

Vilken underbar helg jag har haft. på lördagen var D och C hos oss och vi surrade och frossade i onyttigheter till nästan fem på morgonen. D är arbets kamrat till M och C är ju då Ds sambo. Hon är tokrolig och hel galen, precis en brud i min smak. Det är D och C som är köpare av Franz Ferdinand, Vi försökte lura C då D ville ge henne Frazze i alla hjärtansdags present, men när vi skickade sms och skrev att vi skulle få svar om huruvda Frazze hade fått ett hem eller ej på söndagen blev hon lite lessen och upprörd så bluffen fick avslöjas lite tidigare... det var synd då jag hade förberätt Franz på att bli framburen på en kudde med en STOOOOOR rosett... men men nu får de iaf en kisse som kan ha rosett och sitta stilla på en kudde. nästa helg är de små redo att flytta.
Jag och M har tagit massa bilder på dem men tyvärr har jag glömt sladden så jg kan inte föra över bilderna till datorn. Får fixa det i morgon så hela världen kan få se våra små under. Så länge får ni hålla till godo med en bild frrån nyår på mig och Maximillian som till slut fick hållas fast framför datorn för att bilden skulle tas... tog ca 30 bilder på honnom när han larvade rut framför datorn när jag höll på med den men varje gång jag tog en bild skuttade han till, trillade, vände rumpan till eller bara var ett blurr.



han var inte stor då... nu är han en gansa så bastant liten herre som huliganiserar i vårat hem.

Nåväl lördagen som avslutades på morgonkvisten var ytterst trevlig och jag hoppas vi inte skrämt bort DoC.
Söndagen bjöd på goväder och en sedan tidigare inplanerad promenad skulle uträttas. målet: ingen aning... vi går tills vi är less sen vänder vi hem. det började i riktning mot travbanan för att sedan vända mot stan, men en idé om försvars museumet innan vi vände mot stan drog oss längre ut från centrum. och när vi väl stod där och tittade på museumets överdrivna entre priser och planerade vårat nästa mål kom den fina planen upp... vi går till sävast! vägen som paserar museumet går bakvägen in i Sävast... sagt och gjort började vi traska på... hmmm ingen gångväg... läskigt att gå på den smala vägen... men det går ju ett eljusspår en bit in från vägen... så efter en snövall, ett dike och jag gjorde en bra imitation av en sydspans turist som står på öronen vid två tillfällen var vi uppe på elljusspåret.... ett skidspår och ett allmänt traska och åka skoter spår. Varke jag eller M har toppen knän så snubbla fram där på spåret kändes mindre och mindre roligt. så fort vi kom till en korsand väg gick vi upp på bilväge igen. upp runt berget gick vi och när vi kom fram till Sävast började solen gå ner och trots att humöret var på topp så var avsaknaden av lujus och reflexer den faktor som fick oss att ta bussen hem. Men skönt var det och fler promenader lär det bli och nästa gång ska vi ge oss iväg tidigare så vi kan gå längre och varje reflex som hushållet innehar ska letas upp så man slipper bli påkörd om vi inte hinner hem innan solen går ner.

Här skulle de två bilderna vi tog med Ms mobil publicerats... men som sagt var sladd...
Jag får göra ett kommande inlägg med bara bilder.

Nu sprang M till bussen, han var så söt och följde med till biblo och har suttit här bredvid och läst.
Jag är så tokigt kär i M så det är inte sant...
Jag vet iaf att när jag blir stor vill jag bli fru M.

Puss älskling, jag gissar att du läser detta när du kommer till jobbet.

ja vad var det M/H sa (tror det var hon som hade sagt det iaf) "Ni är som syskon fast med porr"

Hoppas igen på komande bild tar illa upp över att den publiceras eller J för att jag stjäl den eller nästkommande, men de är bra och jag saknar alla medeltidsmuppar och den underara stämning som var denna kväll på bilderna togs.





Jag inser också nu när jag ser bilderna... jag måste sy in mina klänningar för jag har gått ner en hel del i vikt (woho!)

Puss på er alla, nu ska jag ta på mig lurarna och drömma mig  tillbaka till alla underbara medeltidsstunder medan jag går till DS för att köpa kattsand innan jag vänder hemåt igen till kissarna och min nya klänning som håller på att byggas.. vill inte sitta och sy under resan en gång till... det räckte på väg till visby och under första dagarna. denna gång ska jag ha en hel kläning.


Kommentarer
Postat av: M

Jag är tokigt kär i dig också.

2009-02-16 @ 16:06:41
Postat av: Malena

Jag älskar den där pilimariska blicken på mitten kortet =p helt underbar

2009-02-17 @ 21:20:14
URL: http://snoflinganiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0