Livet ler och jag ler tillbaka ÄNTLIGEN!!!


Inget från KOMVUX än men livet är BRA!
Helgen spenderades med A och trollpacks gänget i deras nya lokal. Jag lärde ut lite brickbandsvävning och lärde känna en bunt nya mysiga människor.  Så nu ska jag bla få lära mig hur man slaktar, flår och bereder kaniner! Woppi!
Sen ska jag väll någon gång ge mig ut och lajva... riktigt läskigt men de är ju så trevliga...
Sen har A övertalat mig att hålla workshops på hägnan... just det måste anmäla mig till medeltidsdagarna på hägnan.
Det känns bara så bra just nu!
mer kneckt kläder ska sys. vi har hittat fler kneckt intressanter och tanken på att starta en landskneckt grupp har börjat slå rot hos familjen N&H. Träna blankvapen och försöka ta det hela till en ny nivå. så u ska en kampfrau klänning till sys. hattar och skor ska fixas och göras nya och så har vi våran lilla prao som vi försöker locka ner i träsket och som ska komma förbi på tisdag, undra om man kan få med RR också, han borde ha kommit hem till dess.
Jag är så taggad just nu på kneckterier att det spritter i kroppen. hoppas hoppas.... på vad vet jag inte men skit sak samma här ska det sys jävlar! Och vem vet, kanske man kan ta sig till Pavia?

Solen skiner fläckvis, snön smälter och vilsna snöflingor singlar ner.

Hur kan man inte vara glad???

Tja om man lyckas ta bra bilder med mobilkameran i badrummet blir man alltid mycket gladare...


Just det... vi har haft roligt med el, rengöringsmedel och en spis i helgen.... Det skulle stor skuras och den fläckligga gamla spisen och fläckten stod högst upp på attacklistan....
Tja spisen är ren men inget är som förut... när jag hade plockat bort vredet så började en platta tjuvvärma och när m ska försöka vrida av plattan utan knoppen får han en ordentlig stöt... men plattan fortsätter värma, fram med en knopp ur dess rengörings bad... vrida vrida... iget händer... jag får panik och tror att det ska börja brinna och skickar M på att dra proppar alt huvudströmmen....
propp nr 1:spisen.... skruvas ur.... inget händer... lampan lyser och plattan blir bara varmare och varmare. Snabbt bort med allt rengöringsmedel spisen blivit dränkt i. huvudströmmen dras men felet måste ju hittas! på med strömmen igen och pripparna skruvas ur en efter en... men aldrig slocknar spisen... om man hade haft en "normal" spis hade det ju bara varit att dra ur sladden... men våran är inbyggd och jag vet inte vart sladden är. måste riva ur skåpen under och se om jag  hittar den.
När spisen är ren och en stooooor kastrull med kallvaten plaserats på plattan skulle saker undersökas... plattor vreds på och av... POFF, POFF... lampor, kylskåp och fläckt ger upp... någon propp eller säkring har gått.... leta i lägenhetens proppskåp... inget!
letar i källaren där hela husets säkringar sitter... Inget!!!
Vice värden kontaktas... den rökande grannen som grälar med någon över telefon på nätterna kommer en stund efter att M åkt till jobbet och klagar på att han inte har någon ström i köket...
Släpper in honnom i källaren och han hittar en säkring som gått men den har inget att göra med våra kök och självklart har värden inte ställt ner några säkringar av den kalibern...
Vid fem kommer vice värden hem och kommer över och i ett litet låst skåp hitter vi felet... tjena....  där har vi stått utan ström i köket sen halv tre...

Men förhoppningsvis får vi e ny spis snart... plattan har slutat tjuvvärma men nu funkar bara två plattor och fläckt och lampan fungerr baara när plattan är påslagen!

Men jag är glad!

Medan jag skrivi har M kommit och tur är det att jag fick igång P3 och har lurarna för stackars M har suttit här och försökt läsa medan det varit ett mindre arabiskt disco ett par bokhyllor bort.
Arabiska männ har smygit förbi våran lilla hörna där vi sitter och de har stirrat uprört på oss och flackat med blicken.... jag vet inte ens hur jag ska känna... det enda som avbryter detta intressanta kulturmöte är byggarbetet som pågår i huset... betong är ett roligt material... speciellt när man borrar i det... annars hammras det bara.

Nä nu ska jag anmäla mig till Hägnan och facebooka klart innan vi beger oss hemmåt... är lite hungrig...


 

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Ida

åå vad jag saknar dig ulle:) tur att du verkar lite mer uppåt nu:)<3

2009-03-23 @ 17:22:24
URL: http://idaav.blogspot.com/
Postat av: Raymond Rödskägg

Synd att jag inte kunde komma, har vart en hel del rännande med arrangemang och plugg. Kanske kommer förbi i helgen eller till veckan... har flyttat min blogg btw så att jag kan blogga från mobilen(Überbörd) jag får väl sätta mig och laga min codpiece med er nån dag..borde sy en skjorta och fålla lite sömmar på jackan med, får dra med mig Andreas å knechta lite^^ ha d bäst!

2009-03-31 @ 18:59:51
URL: http://metakognitation.blogspot.com
Postat av: Nicole

Du är så vacker! Så skönt att höra att du börjar må bra. Det var nog bra att du kom bort från Luleå och C :) Kramar på dig!

2009-04-02 @ 21:03:57
URL: http://waattos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0