är det fler än jag?

oj nu for det en otrevlig tanke genom huvudet, men jag tror den försvann... hoppas det iaf.
nej nu ska jag se frammåt, det finns en mening med livet och snart fyller jag år... även om det kommer bli så att alla pengar jag får till en ny mobil går till hyra och mat... hoppas m får något jobb snart så vi inte behöver gå på knäna i jul.
Det känns som om jag har ett litet monster i magen som äter upp mig in i från... men jag förstår inte hur det blir såhär varje gång jag fyller år... det är alltid som tuffast ekonomiskt... jag har aldrig spenderat mina pengar eller present kort jag får på min födelsedag på mig... jag har köpt julklappar till de jag fick dom av ungefär... ibland hatar jag att fylla år... speciellt precis innan jul! när jag var liten fick jag julpynt av klasskamraterna när man hade den pliktskyldiga klassfesten varje år. och nu när jag är stor och presenterna har byts ut mot pengar och presentkort spenderar jag det på julen istället. är det så fel att önska sig ett paket med snören på utan kontanter och presentkort. utan bara saker som jag behöver...
jag tycker att det är viktigare att de jag tycker om får en julklapp än att jag kan köpa en fungerande mobil... jag är knäpp men julen är helig för mig och min fördelsedag så de hemska barnen som plikt skyldigt kom på kalaset till att våldta och förstöra.
Jag kommer ihåg en födelsedag som var riktigt bra och det var när jag fylde 18. mamma ordnade barnkalas... och spetsade bålen. gjorde godis tårta och alla som var 18 och uppåt fick en påse godis, en leksak och en folköl i fiskedammen mamma hade i köket innan vi tog taxi ner till tåget och åkte till skövde och gick på tin tin... för min del första gången lagligt...
äh skit sak samma hur det blir. jag har ju för fan snart överlevt 25 år på denna jord! det skulle man fan inte tro om man tittar bakåt...
Överkörd av en buss. otaliga självmordsförsök, umgåts med fel människor och år av ensamhet... nä nu är jag lite mera uppåt... ibland är det bra att skriva av sig.
tack för mig denna gång... nu ska jag fortsätta försöka skriva ner vår inspelade intervju... det går långsamt men det går!
XOXOXOX

Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Jag hatar också att fylla år, det är den mest ångestfyllda dagen på året, mycket pga samma skäl som du... blev aldrig bjuden på kalas och när jag fyllde år kom få (jag fyller år på sportlovet). DEt sitter i än idag, dessutom brukar det hända jobbiga saker i samma veva (morfar dog, gammelmormor dog, bilkrockar.. you name it!). Sist jag försökte var din M här, du kan ju fråga honom hur det gick...



Tänker på er!

2009-11-18 @ 00:59:03
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0