en blinkning och en evighet har passerat


Har ni någonsin vaknat upp efter något som känns som bara en blinkning men det har gått en evighet?
Jag gjorde precis detta. Jag lade mig i badet och lutade huvudet bakåt och tänkte att jag ska bara blunda en stund och hoppas på att huvudvärken ska släppa.
Plötsligt vaknade jag, men insåg inte riktigt att jag vaknade för jag hade ju bara blundat precis och jag hade inte uppfattat att jag somnat eller att tid hade förflutit. Plötsligt var det bara kall i vattnet.
Det hade gått en timme.
Jag har ett vagt minne av att jag har dömt.

Tänk om det skulle vara så att man istället för drömde vaknade upp i en värld som stod stilla. Ett dygn som allt levande stod stilla för att vakna upp ett dygn senare och allt som har förflutit är ett ögonblick.
Tänk om du kunde går runt i en värld där allt står stilla men du har makten att väcka folk och återställa dem i "sömn", du kan förflytta dig från plats till plats med bara en tanke. allt du gör under denna tid blir återställt den sekund då världen vaknar och allt du och de du har väckt är ett minne av en dröm som kanske inte var en dröm.

Vad skulle du göra under dina 24 timmar?

Jag vet vad jag skulle göra. först bara massa hyss. plocka ut alla pengar de har på bankerna och bada i dom. äta godis och glass direkt i affärerna. hoppa i alla sängar på möbelvaruhuset. Jag skulle rida alla fantstiska hästar i världen. jag skulle väcka mina  vänner och låta dem vara med på min vilda resa för vad spelar det för roll att se kina om man inte kan dela det med nära och kära...
Jag skulle åka alla karuseller på alla tivolin. jag skulle väcka spelemännen och gycklarna för att få färg sprakel och fest.
Jag skulle tända ett bål i den gröna lund och sammla er alla runt om kring. vi skulle dricka de godaste av drycker och rumla runt till sista sekund är slagen.
Jag skulle göra allt och ingenting med dig min vän vid min sida. Att bara vara en timme till med dig skulle berika mitt liv.

Så vad skulle du göra? skriv till mig och beräta. tipsa andra och se vad de skulle göra.
xoxxox

Kommentarer
Postat av: Malena

Titta i min blogg :p

2009-11-16 @ 22:12:57
URL: http://snoflinganiunderlandet.blogg.se/
Postat av: Malena

Tänk va allt skulle bli konstigt efteråt, ingen skulle ju fatta någonting!

2009-11-19 @ 11:43:15
URL: http://snoflinganiunderlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0