Murphy och lilla jag som inte vill förolämpa någon

går upp före satan själv, åker till skolan, trött hungrig och frusen. står och hetsar den lilla fikatjejen och hör hur biblo dörren öppnas... skyndar mig så fort jag kan att ta min te kopp och betala utan att bränna av mig händerna...
Kommer in i biblo som max har varit öppet i fem min, går till ref hylla och börjar leta... just den boken jag letar efter är borta! går ett varv på biblo för att se om någon hunnit sätta sig med den... nej... hittar noll! nåväl jag har ingen brådska så jag sätter mig längst in i biblo ör att kunna sitta ifred och slö surfa och slå ihjäl tiden fram till lunch då jag har lovat att äta lunch med en kompis
nåväl, upp med dator, fryser som en hund men inget krångel med datorn iaf, bara att händerna skakar så jag har svårt att träffa tangenterna... sen blev det riktigt jobbigt!

Mit emot mig sätter sig en kille som jag skulle gissa är utbytestudent från typ afrika eller invandrare... ja han är.... hur man nu uttrycker det utan att låta som en natzi.... han rå stirrar på mig och sätter sig och när han knäpper upp jackan sprids en doft av svett.... manliga omklädningsrum luktar bättre.... det är jätte extremt! och var gång jag rör på mig stirrar han hatiskt på mig och jag känner att om jag packar ihop och flyttar på mig så kommer han ställa sig upp och skrika och peka på mig och kalla mig natzi!

gick ett varv och det finns inga enskilda platser lediga nu... så jag får sitta snällt kvar och vänta på att antingen han går eller jag hittar en ny ledig plats på tryggt avstånd från doften!

Nej nu flyr jag! Jag skiter om jag får sitta på golvet mellan bokhyllorna! Ett bloss och sen tillbaka!

Ja du får skratta men jag vill ha kramar i betaling!


Nu känns allt mycket bättre efter lunch med mysiga R, han är så rolig och intressant. Idag behandlade vi litteratur... Tolkien vs Kings beskrivningar av ting och händelser.
Den förbannade boken som jag aldrig fann fick jag låna av gulliga lilla S som jag sprang ihop med när jag kom tillbaka från lunchen.
Nu ska jag bläddra lite i en annan bok jag hittade som jag hade glömt, sen ska jag ta en fika med M.I. innan jag nog far ner på stan och tittar på julklappar till älsklingen.
Livet känns så jävla härligt just nu, jag lärkänna nya människor och det är snö på marken.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0