var tog tiden vägen?



Jösses tio dagar har gått snart och jag har inte printat ett ord!
Satan så mycket som hänt!
Förra söndagen var jag och M på Mariebergsskolan och tittade på frostheims fightingträning, de håller igång varje söndag med både fighting och fäktning (frostheim), jag ska komma igång med fäktningen tänkte jag men idag fick jag förhinder... kommer om ett tag till vad jag har gjort.
Efter träningen Åkte vi med Z ut till hanns och S hus i Antnäs. satan så mysigt de har det... vill också ha hus och barn! Deras lilla tös är SÅ söt! sen görs det ju inte så mycke bättre av att S och Z är så kreativa och duktiga så man blir grön av avund på deras fotagrafier och allt annat de gör.efter en varmkorv, lite landet för längesedan och lek men lill tösen var det dags att bege sig in till stan och de skjutsade hem oss.
Men skam den som ger sig för dagen efter var vi tillbaka och fick hemlagade skråvmål och ännumera lek med lill tösen. Z&S är BÄST!

Vi har även ringt på en massa lägenheter i Boden... så det lutar mot att vi blir bodensare.... LÄSKIGT! men på något sett känns det som att jag behöver komma bort från lule ett tag... eller tja inte bo här iaf... där jag vill bo i lule har jag inte råd med helt enkelt så varför bo i misär där man inte trivs när man kan hitta världens häftigaste lägenhet i Boden.... ja vi har varit och tittat på två... den ena gick fet bort!... det var okej tapeter och golv... men resten!!! sunkigt, luktade mögel, kaklet i badrummet höll på att trilla ner och hela stället kändes strångt och flottigt, skulle bli tokig där! Men den andra lägenheten... den är bara hemma helt enkelt! vi får veta nästa vecka hur det blir(håller tummen hårade än hårt)
Lägenheten är en etage lägenhet på massor med kvadrat med väldigt intresant planlösning.... När man kommer in i hallen har man badrummet rakt fram, öppet kök och matplats till vänster, och innan för matplatsen ett sovrum. Till höger från hallen är ett vardagsrumm som i bortre hörnet har en spiraltrappa som leder ner till gillestugan som har öppen spis!!!. i gillestugan leder en dörr ut till VÅR källare. i källaren finns två "gäst / barn rum" ett "grovrum" som vi tänkte ha som hobby rum (om vi får lägenheten) sen finns också en toalett med tvättmaskin och ett gammalt pannrumm i "vår" källare.... Jag och M är helt kära i stället och jag har fastnat på varenda tapetsida som finns tror jag... ska bara kolla lite och sen har jag suttit i fem timmar.... typiskt mig!
nå väl vi håller tummarna och hoppas så länge.

nå vad har jag med hunnit med... jo just det! en ny termin med BJJ har börjat men nu är det allmänna grappling sälskapet och ny lokal... mycke händer!

Sen så har jag hjälpt R att flytta men det gick inte så bra... kunde bara hjälpa med ett lass sen skadade jag min vänstra tumme... fick en bordsram över den och den veck sig bakåt. först trodde jag att jag bröt den för det knakade till i den och den for bakåt, men instingtivt knöt jag handen och då for tummen tillbaka... så den hoppade nog ur led bara... men likväl fick jag åka till jour centralen och sen vidare till röntgen i går kväll... det sköna var att det inte var någon skelett skada men vad spelar det för roll när man likförbannat har ont i tummen... jag kan inte lyfta något med handen, inte ta på mig vante, borsta håret, sätta upp håret.... efter min volleyboll kariär i forntiden (precis innan punken) är jag van att ha ett eller två fingrar stukade... men aldrig tummen och inte så här ont... jag känner mig mer handikapad nu än när jag har hoppat på kryckor... och då tycker folk synd om en ialafall .... vem tycker synd om min tumme förutom jag?
nåväl nu ska jag ta och sätta på bandaget igen och vila tummen... läkaren var mycket preciserande om att jag skulle villa den och andvända bandage upp till en vecka!

Jag vill bara säga till alla ni som lämnat kommentarer... Stort tack, det har verkligen värmt att läsa det ni skriver.

jag kommer säkert på mer att skriva lite senare för jag vet jag har gjort mer... men som sagt var... nu är det tummvila... och kanske något ätbart.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Nicole

Haha, Ulle nu kanske du vet hur det är att ha ont i tummen.. Tänk mig som bröt den! :O

2009-01-18 @ 22:09:12
URL: http://waattos.blogspot.com
Postat av: Erik

Tycker absolut du ska börja fäktas! Jamenar, vill du missa chansen att få spöa mej inför massa folk?!



Sen lät det bra med gästrum och sånt, vill ju få komma och hälsa på!

2009-01-19 @ 12:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0