korkade kids ta på dig ett par byxor

Överallt är det vårkännslor. butikerna är överfyllda av tunna fladdrandde kläder och trots att temperaturen kryper under noll om nätterna här är de korkade modekidzen helt övertygade om att när butikerna släpper vårkläderna är det små tunna plagg som ska bäras oavsett vädret!
igår när jag väntade på bussen i sävast kl 23 på kvällen efter en plugg kväll hos R så passerade under en halvtimme minst 10 kidz i tånnårsförpackning och tjejerna var klädda i lågskor, leggings som slutade mitt på benet, kort tunn jacka som inte går att stänga och topp.. tja det ända "värmande" de hade var en sjal om halsen... det syndes på dem att de var stelfrusna och läpparna började skifta i blått. deras hackande tänder hördes trots att jag hade lurarna på mig och lyssnade på P3. Jag ställde mig självklart i gatlycktans ljus och såg oförskämt varm ut i min underbara Nikita jacka, fodrade skor, stora indiska sjal, stickade tummvantar och stora lurar som funkar som öronmuffar... de tittade på mig med hat i blicken... kanske föddes det en tanke i deras hormonstinna hjärnor att hälsa går före mode riktighet!
Själv är jag tok nöjd för jag kom idag i mina gammla jeans som jag inte kommit i på typ två år.
Pluggandet går skit. har fastnat... men men. nu ska jag bege mig hemmåt och räkna mer matte så snart matte programmet har laddat ner... nätet är skit idag så det går ytterst trögt.



Jag vill resa... någonstans. helst Japan, Irland eller tjeckien.
 Jag är less på den trångsynta gnällande svensken.
Överallt är det på hopp av folk, terror på folks bloggar och smutskastning bakom ryggen p folk utan att reda ut det utlösande faktorn som mest är missförstånd och irritations moment som inte reds ut i tid.

Kan alla bara räcka ut en hand och se folk rakt i ögonen och säga "du jag hörde om en grej och jag tror att det är ett grymt missförstånd och jag vill prata om det för jag tror att jag kanske bidrog till detta missförstånd. jag tycker du verkar okej och vill gärna lära känna dig bättre så det blir slut på allt skitsnack"
HUR JÄVLA SVÅRT ÄR DET ATT SAMTALA???
alla gapar och skriker men vem lyssnar när allt är ett jävla brus?? Vem lyssnar på den som orden skadar och som sitter ensam vid sidan med tårarna rinnandes ner för kinderna??
Hur mycket man än håller för öronen så sipprar orden in och sliter sönder ens innre och det enda botemedlet är att var dag ta en stor kopp "sket-jag-i-det"
Men jag och du ska inte behöva.
Nä nu jävlar är det dags för denna katastrof att go brumma... vem förblir ledsen av en kram?!
När jag är klar med stress studierna som är intryckta på kommande fem veckor ska jag ordna picknic och alla är välkomna som vill samtala, kramas och fika en stund med icke skrikande brus och ovänliga ord.

Tänk före du talat pucko!
Jag har själv hävt ur mig en del grodor och jag hoppas verkligen att jag har bett om ursäkt för allt ont jag skapat, men vem fan är perfekt? och sitter du och är bitter över mig, slå en signal så reder vi ut det.
Det finns vissa personer som gjort oförlåtliga saker som jag aldrig kommer att förlåta men det är så när man avsiktligt skadar mig eller min familj.  Jag är inte jesus. och inte heller är du!
Tänk på att ordet är mäktigare än svärdet och en stor kopp "sket-jag-i-det" är din sköld

XOXO

Kommentarer
Postat av: M/Hille

Ja, den där koppen behöver man bli påmind om nån gång ibland... ;)

2009-04-15 @ 13:16:16
Postat av: Anna-Karin

HEj Ulle!

Råkade hitta din blogg när jag surfade runt. Har tänkt mycket på dej och hoppas att du mår bra. Saknar du pållarna är det bara du kommer och hälsar på. Vi har nog en hel del att prata om.

Ta hand om dej och lycka till med studierna!

Hör gärna av dej via mejl oxå.

Kram Anna-Karin

2009-04-17 @ 23:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0