Spöken???



Som jag skrev för ett tag sedan fick jag en obehaglig kännsla när jag var hos en vän och sov över... det var länge sedan jag såg spöken men jag tror förmågan kommit tillbaka...
Det var partaj i lördags... tjejfest hos mig... ibland är det jätte kul att bo stort ibland inte.
Jag blir alltid lika förvånad över hur människor beter sig på fester. Att det blir grupper det kan jag köpa, men vi försökte verkligen att umgås all och satt runt vardagsrums bordet och shottade men det var defenitivt en tjej jag blev orolig över... vi var ett gäng som gick ut och rökte och tjejerna vände ryggen åt en och bjöd inte in henne i disskusionen... trots hon hade riktigt intressant inlägg... jag blir så förbannad! hela tiden ffar hon tvungen att ssäga samma sak 17 gånger innan ngon lyssnade... nä vissa av de jejerna är inte välkomna tillbaka... i mitt hem råder respekt! men men vi hade roligt iaf med singstar och twister... men när vi gick ut hände något... jag fick en kännsla som fick varje hårstrå att ställa sig upp och slog andan ur mig och jag kännde bara att jag ville gå hem. Någon i krog kön bar på något/någon som var ren ilska och det känndes som att något hemsk kunde hända om bäraren blev uppretad, den skulle få hjälp av den energi ssom den bar på och då ville inte jag vara i närheten. Och jag vet hur jag blir när jag är ute, jag blir retsam och kan nog få en ostabil energi att bli förbannad och bilder av slagsmål blixtrade i huvudet. så helt sonika gick jag hem, men jag var rädd hela vägen hem. försökte få tag i m och massa andra. så fort jag såg huset lugnade jag ner mig  och sprang upp för trappan och andades ut innanför dörren. Mitt hem känns tryggt och jag somnade lungt och harmoniskt och sov riktigt gott och vaknade inte ens när M kom hem från personalfesten.

För övrig händer inte så mycket... Maggan går på p-piller  och det har äntligen lugnat ner sig med de pilska katterna... katt flickorna är fortfarande hemlösa... Cormac ska kastreras på tisdag... jag ska vara hund, hus, kanin och marsvins vakt i helgen åt R.... Är lite orolig för att sova där igen. jag tycker R är så stark nu, hon ska lämna tillbaka "valpen" jag hoppas verkligen att hon inte ångrar sig i sista minut för jag orkar inte ta hand om båda huundarna... det är inte kul när man inte kan promenera med båda hundarna samtidigt för om man möter andra hundar dampar de loss och trissar upp varandra och man står med två demoner som hoppar, drar och gapar huvudet av sig. en gång drog de omkull mig och jag gör inte om det och jag vet att hundarna inte får den motion de behöver om jag måste gå med dem en och en.

Nä jag tycker R fattar rätt beslut... och kanske hon då får lättare att hitta djurvakt när det bara är en hund och som inte dampar loss som en besatt.

Nä nu är jag fika sugen... ska ringa C och se hur många timmar hon behöver på sig för att ta sig ut genom dörren.

Just det, nu har jag äntligen fått reda på att jag får läsa matteB och naturB på komvux... ska bara nu återigen vänta ett tag... på att få höra av läraren/lärarna... hatar att vänta


Puss och kram



Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Lite skumt.. jag ska undervisa i naturB den närmaste tiden (eller arbetspröva i allafall)...



kramar



...attans att jag inte kom ihåg att du är kontaktbar på dagarna, då hade jag ju ringt dig när jag låg på sjukhuset och hade toktråkigt...

2009-04-01 @ 17:44:42
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp
Postat av: Ida

Japp:) kanske det, men jag är ganska ofta i boden nu för tiden oxå=)

Men det är ju bara att du hör av dig:)

2009-04-01 @ 20:29:01
URL: http://idaav.blogspot.com/
Postat av: Ida

Satt och kollade på kommentarerna som du lämnat i min blogg, och nu känner jag verkligen hur mycket man saknar dig, med dina kommentarer om allting, du var alltid där och kunde säga något när man var ledsen, och när allt var helt hopplöst, och alltid när jag kom med gayox tyckte du att vi var så lik varann på nå vis,medan alla andra tyckte han var helt cp ;)nyss läste jag kommentaren "Ida utan häst är som liv utan luft", och det är verkligen Ulle i ett nötskal=), alltid något positivt i sina små kryptiska meningar:)

kram på dig<3

2009-04-06 @ 22:41:58
URL: http://idaav.blogspot.com/
Postat av: Ida

Satt och läste i mina gamla inlägg på bloggen, och där hittade jag en massa gulliga kommentarer från dig:) Hittade en "Ida utan häst är som liv utan luft", och det är verkligen Ulle i ett nötskal. Du sa alltid positiva saker i små kryptiska meningar:)

Saknar gamla tiden=)

Kram på dig

2009-04-06 @ 22:45:22
URL: http://idaav.blogspot.com/
Postat av: Ida

ojjojj, först skickade jag ett, men sen laggade datan ihop så jag trodde inte att det kom fram, men tydligen gjorde det de iaf, jaja jag är iaf den som har kommenterat mest här nu;)

2009-04-06 @ 22:47:18
URL: http://idaav.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0