fredagen den 13:e woppi!




Vackrare kan ingen vara än Hulda! Det finns ingen bättre nu levande hund enligt min mening!
Hulda är min familjs skatt och ägs av morbror O och moster Å och mina kusiner H och O.
Det är nog hon och mormor som är familjens överhuvud.
ALLA älskar Hulda!
Och det är svårt att ignorera denna bastanta dam, för när Hulda vill ha uppmärksamhet märker man det.... hon pratar! och funkar inte det lägger hon tassen på en och gräver in klora lite lätt så man måste vidröra henne iaf när man tar ner tassen och ger man henne uppmärksamhet finns det risk att man får  sig en puss och får armn avsugen... låter perverst men Hulda tar ens arm tvärsigenom munnen och suger på den och om du inte visste det redan så har bullmastiffer stooooora munnar och mycke läppar som kan seckla ner en... men med Hulda är det okej... hon drägglar ovanligt lite för att vara en hängläpp tycker jag.
Det enda som inte är perfekt med Hulda är att hon ka ha problem med vissa andra hundar men vem skulle vilja ha en perfekt hund? hon har iaf inga problem med Karlsson, familjens sköldpadda



Jag har hund abstinens, jag saknar de vovvar som paserat i mitt liv och både jag och M funderar på hund, det har vi alltid gjort tror jag men vi har varit oense om ras tills vi firade jul med min familj i österskär och M fick träffa Hulda.
Vi har diskuterat vilka egenskaper vi vill ha och bullmastiffen upfyller då iaf alla mina krav på en ras.
  • Modell som får mig att känna mig trygg även på sen kvällspromenader själv.
  • Inte massa jakt i så de springer bort och blir överkörda av tåget.
  • Inte mindre än katterna
  • tillräckligt fysiktbyggd för att kunna hänga med i skog.
  • Måstee inte valla allt den ser
  • inte sönder avlad
  • Inte en mesras som gömmer sig om något händer.
  • Barn vänlig, går inte sönder eller biter om en tulting försöker andvända den som gåstol.
  • kan ta en slödag när regnet står som spön i backen.


Tusen tack moster Å för alla fina bilder på Hulda!!

Gissa om jag är bulle biten???
Jag tycker om hela vetebrödshundfamiljen... bulle, fralla, bulle... bullmastiff, fransk bulldog, bullterier. endag ska jagg äga alla tre!

Nåväl nog om HULDA THE SUPER DOG!!!! jag lovade i förrgår att jag skulle komma och skriva mer... men problemet var att biblo var stägt för fönsterbyte!? det skulle öpna igen kl 16 och där var jag och stirrade argt på skylten kl 13 isch... nåväl tänkte jag... jag tar väl och ser vad Boden city erbjuder... så med lite lätt ont i huvudet började jag traska omkring och försökte bedriva tiden i det vackra vädret... huvudvärken växte och irritationen på alla rökande tonåringar pyrde. så vid kvart över tre går jag in på kicks och vad möts jag utav... jo parfymsprejande tonåringar... migränen var en faktum, men skam den som ger sig tänkte jag med lite lätt panikångest fladdrandes i bröstet. ska jag till biblo så ska jag dit, inga jävla skitungar ska hindra mig! jag kom till arbetsförmedlingen innan nederlaget var ett faktum.. M ringde och med gråten i halsen berättade jag om min skit dåliga dag och fick orden: gå hem! det är inte hela världen om du inte hinner  till biblo idag! så med huvudet bultandes och uppgivenheten brände i bröstet traskade jag hemmåt. mitt på bron passerde flera stora lastbilar mig och deras avgaser i kombination med den kalla luften slog andan ur mig... jag fick ingen luft! hur som haver kom jag hem och trots att allt kändes ont och uppock ner var lättnaden stor att komma hem. När M kom hem en stud senare känndes allt mycke bättre. inte nog med att han hade huvudvärkstabletter med sig hade han köppt sigg också, snuttplutten... så efter en huvudvärkstablett, en sigg och massor med kramar och pussar från M kändes allt drägligt igen. Jag är stolt och förvånad att jag inte gickner mig totalt och fastnade i ett svart hål utan vi tog oss igenom. den panik jag fick när luften försvann var ohyglig men riktig! det var inte något påhittat hjärnspöke utan en riktig upplevelse, det gick inte att andas i -20 när 7-8 lastbilar kör förbi och förpestar luften!

Nä nu ska jag se om jag hittar något intressant att läsa medan M lånar datorn fram och tillbaka.

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Jag mötte en tio veckor gammal fransk bulldog vid lokalen häromdagen! Vill ha! och så vill jag ha en bullterrier med.. problemet med dessa raser är dock att de inte riktigt går ihop med den jag har, och ännu mer viktigt de som mina föräldrar har. Vi är liksom beroende av att kunna lämna dem där när vi behöver hundvakt och då måste de fungera i flocken...



Och apropå flock; just nu bor det totalt 12 nya som valpar där! 5 norwichterriers och 7 collievalpar, var där igår och tokgosade med de små liven.. gissa om man vill ha en? ;-) lustigt nog ser norwichbäbisarna (de är en vecka) ut som små boxrar med rynkig nos...

2009-02-13 @ 23:29:07
Postat av: Jessica/Mylla

http://www.kennelturbolines.se/



mina föräldrars kennel... tjejen på första sidan är brorsans tjej..

2009-02-13 @ 23:30:19
Postat av: Anonym

Oooo du måste verkligen komma å hälsa på vår lilla franska bulldog tös.

Tror du kommer älska henne!

Själv är jag frälst i mulosser raser, de är nog de enda mysiga raserna och de mest roliga å jobba med.



Nee vet du vad, du måste komma å träffa Loppa. Det är en stor hund i liten förpackning och hur lydig som helst. Hon är väldigt lik hulda förutom öronen som står rakt upp å att hon är svart å vit men annars ser de lika ut i ögonen.



Hoppas allt är bra i Boden tjejen!

2009-02-15 @ 20:07:51
Postat av: Maria/Hille

Vilka vackra hundfoton! Särskilt det första! Vilken tavla. =)

Ha det gott där uppe!

2009-02-16 @ 10:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0