Mardrömmar och mys


Den gångna helgen har varit en av de mes bissara...
Jag ve inte riktigt hur det kom sig men R kom in till stan och hämtade upp mig på fredagen när jag stod och bråkade med en torktumlare som inte ville torka kläderna. R behövde hundvakt till kvällen då hon skulle på middag och hon ville inte lämna hundarna ensamma då de vid tidigare tillfällen lämnats ensamma på kvällen skällt en massa och stört enligt grannen (vars hundar ylar konstant...!) men nåväl där satt jag iaf i R nya radhus och tittade på film med hundarna som för det mesta låg och stirrade på dörren.
Då timmen var sen när R kom hem så stannade jag för natten och då inträffade något märkligt. Var gång jag somnade så spelades alla obehagliga stunder jag genomlevt upp i mitt sinne. Inte bara det som skett det senaste året utan ALLA från dess att jagg var 2-3 år!
Tex så genomlevde jag en sommar dag då jag nog inte var mer än 4 och vi var ute med morfars brandbåt. Vi skulle lägga till vid en ö och mamma skulle hoppa i land och ta emot men jag ttyckte det var så läskigt för vattnet var nästan svart och jag blev jätte rädd att mamma skulle trilla i för jag var övertygad om att om man trillade i det här svarta vattnet spelade det ingen roll att man hade flytväst för man skulle bli nedsugen och aldrig komma upp. Så först rädlan av när mamma ska hoppa och sen rädlan att själv trilla i när morfar lyfter mig över relingen till mamma som står på klippan med utstrckta armar... tännk om hon eller morfar tappar mig i det svarta vattnet... sen vaknade jag med rädslan rusandes genom kroppen.... såhär fortgick hela natten. Händelse efter händelse... olyckor på skidor, cykel och häst. Otäckheter och spöken sletsönder min natt... och vad jag än gjorde var gång jag vaknade så var jag tillbaka i obehagligheterna var gång jag somnade.
Även natt två hos R var på samma sätt...
Hur som haver så dag två hos R fortgick med morgon prommis med hundarna och jag följde med R till årsmötet av kanin föreningen... skuttande roligt... eller inte. Men men, R fick en bunt nya kaniner av S och sen spenderade kvällen i sin lagom possitiva anda.... men jag och r hade iaf fläckvist roligt...
på söndagen följde jag med S på hundutställning på travet... tja hon van inte men det var trevligt. Det gick dock bättre för mina favoriter.... men jag drog innan finalerna... huvudvärk och inte sovit ordentligt på två nätter sätter stopp för även den mest nyfikna hundägarwannabe...
Väl hemma dog jag på soffan... M fick knappt liv i mig när han kom hem. Den omtalade S går bra i små doser men hon är en energi tjuv och ett dygn med henne och jag var på minus.
Jag ska se om jag kan kidnappa R någon dag här framöver... tror hon kan behöva massor med stöd... hennes "valp" ska kanske få flytta hem till sin uppfödare då hon inte är riktigt det R vill ha... det kanske låter lite grymmt att skriva så men valpen är snart ett år och helt hopplös.... det går inte att gå med henne och en annan hund utan att hon är som ett speedat dampbarn, hon är inte rastypisk och passar inte in i Rs uppfödning och det går inte att hitta hundvakt till henne då de flesta tycker hon är satan själv. tänk dig själv att gå ut med en studsboll på +40 kilo som är på väg åt alla håll samtidigt  jag har sagt till R att jag tycker att det är ytterst jobbigt att ta hand om båda hennes hundar och jag gör det helst inte.

Det verkar som om våren är på väg till byn.... goväder de senaste dagarna och kissnödighetsfaktorn är hög då det porlar och droppar överallt ute och snön rasar från taken och skrämmer vettet ur en.

nåväl här ska slösurfas en stund till innan jag och M beger oss hemmåt.
Fick en trevlig överaskning tidigare idag... det visade sig att att våra lajvar vänner har skaffat lokal precis bredvid oss... så vi träffade fruE och herrR utanför dörren och fick lite sällskap ett tag. skoj skoj. men dock har jag fortfarande inte hört något från komvux... lååååångsamt!

xoxo



Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Läskigt med mardrömmar.. kan det vara något med huset du sov i? Vissa platser ska man undvika...



Hoppas jag inte skrämde dig i söndags, det var bara väldigt viktigt att jag fick tag i nån av er innan nån annan ringde, för nån annan hade varit direkt otrevlig mot er. Be M höra av sig om det blir nåt mer knas...



puss

2009-03-18 @ 13:42:49
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0