Träningsvärk!



Det är sant som de säger... att man ska lära sig att krypa innan man lär sig att går... det saamma gäller för yoga... Varför köra på beginnersyoga när man kan gå direkt på power yoga... IDIOT! efter en ca 30 min fick jag ge upp då min axel envisades med att hoppa ur led och idag har jag seriös träingsvärk... rygg, mage, axlar och ben är värkande klumpar... men skamm den som ger sig... om jag smörjer in mig med tigerbalsam borde jag orka i kväll.... eller i morgon iaf... hur som haver ska jag innan helgen är slut fulfölja ett helt träningspas om jag så dör på kuppen! jag ska komma i form om det så är det sista jag gör....
Jag vägde mig förra helgen och var då nere på 72,3... jag skulle villja gå ner till 60 men första målet är 69 och sen 65.
Det där med att sluta röka går kasst... jag är hopplöst dålig och skulle behöva en coch som kidnappade mig en vecka och höll mig fången i skogen en vecka  och säger att jag är duktig när jag inte försöker röka kottar och älgar.
Men skamm den som ger sig! när vi får lön nu ska en vatten pipa in handlas så att när jag får panik abstinens kan jag röka utan nikotin... plus att fixa en vattenpipa tar ett tag så det finns risk att man lessnar innan man fått fyr på den....
Jag rökte nog min första cigg när jag var 10... snodde en av mamma och gick ut i skogen....  detta hände då och då när jag skulle visa mig på styva linan... när jag var 13, nästan 14 var jag fast... en kvinna jag pratade med på hundutställningen om att sluta sa att jag skulle vara lycklig som var så ung och inte hunnit röka så länge... hon hade minsan börjat när hon var trettio och ny var hon 36... när jag upplyste henne om min tidiga start och att jag blir 25 i år sa hon bara att det var korkat...
Men har man föräldrar som pendlar till jobbet och som båda är rökare så är det lätt att komma undan med sitt smygrökande...
Mycke dumt gör man när man är liten men mitt rökande har gett mig många intressanta samtal.
En gång satt jag utanför kulturhuset i sthlm och väntade på att de skulle öppna. jag satt där i sommar solen och lästa och rökte när en hemlös kom och frågade om han kunde få en cigg... visst hade jag det... det var varken tomt i paketet eller på kontot så en cigg kunde jag avvara till denna olyckliga själ. Han tackade för ciggen och frågade om han fick slå sig ner på samma mur som jag satt på... "det är ett fritt land". Så han slog sig ner och frågade vart jag kom ifrån.. då bode jag i luleå och visst viste han var det låg... han hade jobbat där för något år sedan som stenläggare. fixat utanför  gymnasiebyn. hur som haver satt vi ett tag och surrade och innan han gick letade han i sitt medhavda bohag och fick fram en skitsnygg hårnål med en spindel av svart strass! Han tog fram en kvarting sprit och hälde några droppar på spindeln och torkade av den med lite papper han hittade i packningen... "sådär nu är den ren" och så satte han fast den i mitt hår sa hej då och tack för ciggen och gick glatt vinkandes.
Detta är ett möte jag absolut inte ångrar... tyvärr har jag tappat bort min hårnål men det är ett kärt minne.

Nu har jag precis pratat i över enn halvtimme med min pappa som precis ringde. han och frun har varit i Egypten... nu ringde han igen... han får inte tag i min bror. så jag får avsluta här och göra lite dektektiv arbete och försöka få tag i brorsan... han bor i sthlm... och han har en låg period då han inte trivs där han bor eller där han jobbar och han kommer inte på vad han vill göra med livet... stackarn.

nåväl puss och kram

Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Målvikt 60kg?? Det är ju ingenting.. själv skulle jag vara nöjd om jag kom ner i de 63 jag vägde när jag var vältränad, tyvärr är det svårt att motivera sig när man inte kan träna det man tycker är kul.. fast jag fick ett klippkort på simhallen av M och U i födelsedagspresent så nu ska jag försöka simma, iom att jag ju har fyra simsätt att välja mellan borde ju nån funka?



Lycka till!! Och det finns fler som inte klarar av att sluta röka.. Du och D kanske ska starta en stödgrupp??

2009-03-20 @ 22:00:39
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0