Lite mer Torsdag och fundersam fredag

efter ha kommit hem och fått kissa igår satte jag mig i soffan och gläddrade lite i kursliteratuer.... men på bordet låg nålarna och trådrullarna... snacka om sugen... så jag började broddera på en tröjja... håller på att fundera ut mer mönster... tänkte täcka hela linnet mer eller mindre med brodderier. KUL!



Inte bästa bilden men jag har insett hatt jag har fastnat i ett döskalletema och ritar döskallar på alla möjliga sätt och vis... nu ska jag försöka göra lite blommor och svalor.

Vill så gärna tatuera mig nu... vill göra två svalor på höfterna... en på vardera sida. Med fanor med "moder" och  "fader" körsbärs blommor och  bär, hjärtan och kronor... hela kittet helt enkelt.! pausar här ett tag... ska googla lite bilder och se om jag hittar komponenter så jag kan visualisera det för er.
Har massor bilder hemma i tidningar men hittar man dom när man googlar..... NEJ!!! men men... hittade lite som spelade lite på mina strängar...
håll till godo!





Vad har för övrigt hänt.... jag tänker bara på tattueringar och droderier... snacka om att vara insnöad.. på måndag ska jag förresten köpa en ny säng! Ska bli grymt skönt!!!
Men jag tycker faktiskt att jag förtjänar en ny säng nu... har haft samma säg sen jag var liten så ca 20 år... samma säng!  jag vet att när vi köpte sängen var jag så kort att jag kunde ligga på tvären. En jul låg alla fyra kusiner jag, bror, H och O i samma säng... på led på tvären! så vi alla måste ha varit under 120 cm. ska bli tokigt mysigt att ha en säng som både jag och m kan ligga i. nu har vi två 120 sängar som vi antingen har bredvid varandra eller staplade på varandra... men då gungar det så läskigt att man vaknar hela tiden och tror att man ska rammla ur.
Juuuust det... glömde ju skriva att Constance har fått ett hem. Hon fick flytta ihop med sin syster Otillia ute bakom gudsrygg hos H och J.

Nä nu har jag ont i ryggen.


xoxo



Kommentarer
Postat av: Jessica/Mylla

Själv har jag planer på att tatuera två oldschool hjärtan med banners på höger vaden, en för mamma och en för pappa. Iom att det varit en väldigt jobbig tid då de trodde att mamma hade cancer känns det som om det är dags... måste bara ha råd också. Och att det blir vaden beror på att ryggen en vacker dag ska få en japanska backpiece, vägrar tatuera mina armar (tycker inte om dem).. så då känns vaden bra!



Kul med broderier, har också funderat en hel del på att göra om tråkiga billiga toppar till mer personliga saker, önskar att jag hade råd med en screentryckutrustning..



puss

2009-05-15 @ 17:56:14
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp
Postat av: Katten

<ny blogg...:) // Cathis



http://dansarmedkatter.blogg.se/

2009-06-03 @ 13:51:31
URL: http://dansarmedkatter.blogg.se/
Postat av: M/Hille

Nej, lägg av! Jag har också gått länge och varit sugen på svalor på höfterna. =D

2009-06-04 @ 13:48:18
Postat av: Nicole

Vad fint det blev! :)

2009-06-21 @ 17:02:15
URL: http://waattos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0